Anak - Freddie Aguilar



Original:
Artist - Freddie Aguilar
Title - Anak

Covered by:
(Viet) Singer - Diem Lien
Title - Con Yeu
________________________________________

.::LYRICS::.
(Some lines may be inaccurate)

Verse 1:
Dù đã lở bước đến chốn nơi nào
Dù cho mây đen bao kín bầu trời
Con yêu ơi, con yêu hãy quay về đây

Dù đời có quá đắng, quá xót xa rồi
Tình yêu đam mê khiến quá điên dại
Con yêu ơi, con yêu hãy quay về đây

Hook 1:
Hãy quay về nhìn lại mình,
nhìn lại dòng sông
và dòng sông viễn xưa

Hãy quay về để một lần được nhìn,
một lần được nghe
lời ngọt ngào ru thiết tha


Verse 2:
Mẹ là dòng suối ấm áp những tháng năm dài
Làm sông trôi đi bao nhiêu muộn phiền
Làm mây xanh bao quanh
suốt cuộc đời con

Làm nắng ấm áp tỏa suốt con đường,
Cho con thơ tiếng nói ban đầu
Có tiếng khóc, tiếng hát, bước chân đầu tiên

Hook 2
Chốn thiên đường, cuộc đời này, cuộc đời của con
là một dòng sông thiết tha

Chốn thiên đường, cuộc đời này, cuộc đời của con
là dòng suối mát trong


Repeat:
Verse 1
Hook 2
Hook 1
Hook 2

KORANG PAHAM X LAGU NIE?
AKU SERIUS MMG X PAHAM, TAPI LAYAN BEB LAGU NIE DIMALAM RAYA AIDILADHA NI...HAHAHAHA

JOM2 DENGAR DALAM BAHASA MELAYU PUNYA PULAK... HAHAHAHAHA..



DONWLOD2, JGN X DONWLOD

http://www.4shared.com/file/132190069/33440c6f/Freddie_Aguilar_-_Anak__Malay_.html?s=1

http://www.4shared.com/file/96676059/68dc8054/Freddie_Aguilar-Anak_Malay_.html?s=1



Alleycats MEMENDAI2 MENUKAR LIRIK LAGU ASAL, HAHHAA

TAPI LEH JUGAK LAH LAYAN FEEL... LAYAN JE BAI... Alleycats PUN AlleycatsLAH...WAHAHAHABI



>300 juta ahli Facebook

PUTRAJAYA: Laman sosial terkemuka, Facebook kini mempunyai 300 juta ahli seluruh dunia apabila lebih 70 peratus penggunanya membabitkan masyarakat dari luar Amerika Syarikat.

Malah, laman sosial yang dilancarkan pada Februari 2004 oleh Mark Zuckerberg turut menjadi 'kegilaan' masyarakat di negara ini, terutama golongan muda dan ia dibuktikan dengan jumlah pengguna yang mencapai 3.5 juta.

Pengarah Pemasaran Facebook, Randi Zuckerberg, berkata Facebook digunakan pelbagai pihak termasuk beberapa pemimpin negara dan selebriti terkemuka berinteraksi dengan orang ramai atau rakan, selain menggunakan laman sosial itu sebagai tempat untuk meluahkan pandangan mengenai sesuatu isu.

“Facebook menyediakan 60 bahasa bagi memudahkan pengguna mengakses laman sosial terbabit, sekali gus menjadi cara paling berkesan, mudah dan cepat untuk seluruh masyarakat berhubung, katanya.

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Wednesday/Setempat/20091118080014/Article/index_html

‘Baham’ 6 siswi

Oleh Shahrul Nizam Mohamad
am@hmetro.com.my

BENTONG: Bermodalkan air liur ketika ‘mengayat’ melalui Internet selain menjanjikan kebahagiaan, seorang lelaki layak digelar ‘jurujual seks’ apabila menjadikan enam siswi sebuah kolej di Kuala Lumpur yang dikenalinya untuk ‘hidangan’ rakan bagi memeriahkan pesta seks serta arak anjurannya.

Difahamkan, lelaki hidung belang terbabit biasanya menyewa sebuah rumah atau pangsapuri sebelum enam pelajar institusi pengajian tinggi terbabit dipujuk mengadakan hubungan seks dengan rela hati ketika berada di bawah pengaruh alkohol.

Tanpa diduga, enam penuntut terbabit yang bagaikan hilang arah selepas diperdaya dengan madah cinta rakan lelaki berkenaan, termasuk dua daripada mereka kakitangan kerajaan, dengan rela hati mengikut kehendak pasangan masing-masing.

Difahamkan, enam penuntut kolej berusia 19 tahun itu tidak mengenakan sebarang bayaran kepada pasangan, tetapi dengan rela hati berhibur sambil berpesta seks ketika khayal di bawah pengaruh alkohol.

Kumpulan terbabit akan bergerak dari satu negeri ke negeri lain dan menyewa pangsapuri untuk dijadikan markas pesta seks serta arak bersama pasangan masing-masing.

Setakat ini, mereka melakukan perbuatan terkutuk itu di Melaka, Negeri Sembilan, Selangor selain di ibu negara.

Kegiatan tidak bermoral itu didedahkan Ketua Polis Daerah Bentong, Superintendan Rosli Abdul Rahman, (gambar) yang melancarkan serbuan di sebuah pangsapuri di pusat peranginan dekat sini, diketuai Pegawai Operasi, Cif Inspektor M Pirabaharan bersama sepasukan anggota, jam 3 pagi, baru-baru ini.

Hasil serbuan itu, polis menahan enam penuntut perempuan terbabit bersama enam lelaki berusia 20 hingga 22 tahun, ketika mereka sedang menaiki tangga menuju pangsapuri disewa.

Katanya, polis sudah membuat intipan sejak beberapa bulan lalu sebaik menerima maklumat orang awam dan menubuhkan pasukan khas untuk membuat risikan.

“Ketika serbuan, enam penuntut perempuan terbabit bersama pasangan masing-masing termasuk dua kakitangan kerajaan baru tiba di pangsapuri itu dan mereka tidak sempat memboloskan diri kerana dikepung.

“Siasatan awal mendapati, kumpulan terbabit bergiat aktif dalam kegiatan tidak bermoral itu sejak lebih setahun lalu,” katanya.

Katanya, hasil ujian saringan, tiga daripada kumpulan terbabit didapati positif ketamin selain memiliki 2.3 gram dadah itu serta 4.8 gram ganja, kini ditahan untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 12 (2) Akta Dadah Berbahaya Pindaan 1952; Seksyen 6 dan Seksyen 15 (1) (a) akta sama.

Menurutnya, polis sudah mengambil keterangan keenam-enam penuntut terbabit serta memaklumkan kepada ahli keluarga masing-masing berhubung kegiatan tidak bermoral itu.

Rosli turut menasihatkan ibu bapa mengawasi pergerakan anak masing-masing yang tinggal berjauhan bagi mengelak terjerumus dalam aktiviti tidak sihat.


http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Wednesday/Setempat/20091118082055/Article/index_html

Pelajar agama berkhalwat

MELAKA: Seorang pelajar yang menuntut dalam bidang keagamaan di sebuah institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) di negeri ini dicekup anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam (Jaim) kerana disyaki berkhalwat dengan pasangannya di sebuah hotel bajet di bandar ini.

Pelajar berusia 20 tahun itu ditahan Bahagian Penguatkuasaan Jaim bersama pasangannya berusia 16 tahun di sebuah hotel di Jalan Tun Perak, dekat sini, kira-kira jam 10 pagi kelmarin.

Ketika ditahan, pelajar terbabit hanya bertuala, manakala teman wanitanya berada dalam bilik air serta hanya berpakaian dalam.

Kedua-dua pasangan terbabit yang berasal dari Negeri Sembilan menyewa bilik itu sejak awal malam hari berkenaan sebelum dicekup.

Ketua Pegawai Penguat Kuasa Agama Jaim, Rahimin Bani, berkata pihaknya melakukan operasi di hotel berkenaan selepas menerima aduan.


http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Wednesday/Setempat/20091118081640/Article/index_html

potong


WALI BAND-TAUBAT MAKSIAT(TOMAT)



LAYANNNNNNNNNZ

Dengarlah hai sobat
Saat kau maksiat
Dan kau bayangkan ajal mendekat
Apa kan kau buat
Kau takkan selamat
Pasti dirimu habis dan tamat

Bukan ku sok taat
Sebelum terlambat
Ayo sama-sama kita taubat
Dunia sesaat
Awas kau tersesat
Ingatlah masih ada akhirat

Astafighrullahal’adzim

Reff:
Ingat mati, ingat sakit
Ingatlah saat kau sulit
Ingat ingat hidup cuman satu kali

Berapa dosa kau buat
Berapa kali maksiat
Ingat ingat sobat ingatlah akhirat

Cepat ucap astafighrullahal’adzim

Pandanglah ke sana
Lihat yang di sana
Mereka yang terbaring di tanah
Bukankah mereka
Pernah hidup juga
Kita pun kan menyusul mereka

Astafighrullahal’adzim

Repeat Reff

Cepat ucap astafighrullahal’adzim

Repeat Reff

Cepat ucap astafighrullahal’adzim
Cepat ucap astafighrullahal’adzim

siapa bodoh??? laki atau perempuan...

aku terpanggil-panggil oleh hati aku yg paling dalam untuk buka mata korang yg semakin membodohkan diri sendiri sampai x ingat siapa yang menjadikan kamu dari cecair yang hina untuk engkau menjadi khalifah dimuka bumi tetapi sanggup melakukan ini semua sampai x ingat langsung kejadian kamu semasa ibu-ibu kamu melahirkan tidak langsung ibumu hendak membuat begini tetapi kamu membuatnya dengan tanpa segan silu tanpa ada rasa malu tanpa ada rasa gundah gulana tanpa ada rasa berdosa didalam diri kamu yang tidak pernah kenal erti kejadian manusia yang allah cerita dalam al quran atau kamu tidak pernah membacanya atau kamu tidak reti membacanya atau kamu rasa dunia ini syurga bagi kamu sampai tidak pernah terpikir dialam akhirat yang kekal selama-lamanya?

korang sendiri lah lihat... aku bebel panjang-panjang dan aku malas nak cerita lagi... lu lihat sendiri okeh...

hohoho

aku terlupa....

sekarang ini masalah nya laki atau perempuankan...

siapa yang bodoh?

mengikut kajian hati aku... pertama aku tengok link ini

http://cokelatmanis.blogspot.com/2009/11/nk-tukar-jantina.html

laki-laki mahu jadi perempuan... wow... tidak tercapai akal aku.... wakakaakakah.. geli hati aku melihat manusia jenis ini... bodoh sial celaka ...wailak (klu dalam bahasa arab) ... shit ( kalau dalam bahasa mat toleh ) babi ( kalau dalam bahasa melayu asli )

tapi aku makin heran pula.. aku cuba pikir balik...kalau laki-laki yg nak bertukar menjadi perempuan tu kan, mcm mana dia nak mengandung.. wakakah, lupakan saja sih...

mana boleh lupa, aku masih terbayang nie....

aku terbayang kenapa perempuan ni pun sial juga.. bodoh betoi... sapa-sapa perempuan yang terasa kesialan dia jangan marah aku.. sebab aku ada bukti

kalau korang x caya sama gua

lu boleh tengok sahaja dalam link ini

http://bantalbusukkau.blogspot.com/2009/10/kau-buat-anakkau-gugurkankau-mmg-kejam.html

http://3.bp.blogspot.com/_d9TSLsIhw6A/Sva9u2BvhPI/AAAAAAAAAVI/beyVc5mA3Mc/s1600-h/dn_01_big.jpg

http://3.bp.blogspot.com/_d9TSLsIhw6A/Sva9Yrnk4kI/AAAAAAAAAVA/CdtpJp9E-t8/s1600-h/bayi-11.jpg

kesimpulanya... sama-sama bodoh... semua pembaca setuju? kalau x setuju, lantak korang lah, aku malas nak taip dah.. sekian

p/s ; aku malas nak copy bahan-bahan dari blog org tu, sebab aku geli deh...

Sasar gadis montel

KUALA LUMPUR: Kata-kata memikat dan ayat meraih simpati cukup menjadi helah bagi seorang penganggur mengikis wang beberapa gadis berbadan montel sebelum ditinggalkan di kawasan terpencil selepas mereka kehabisan duit.

Dengan penampilan bertindik sebelah telinga serta berbadan kurus, kasanova junior berusia 19 tahun itu bijak menggunakan laman sosial MySpace di Internet untuk mencari mangsa gadis berbadan gempal sebelum dipujuk bertemu.

Mangsa diajak bersiar-siar dan amalan itu diulang beberapa hari dan pada masa sama, gadis yang menjadi sasaran tipu, dipujuk supaya meminta wang daripada ibu bapa untuk berbelanja.

Bagaimanapun, mangsa ditinggalkan sehelai sepinggang di tempat tertentu selepas semua wang dibawa dihabiskan kasanova itu.

Kegiatan kasanova itu didedahkan seorang bapa yang turut kehilangan anaknya dipercayai mengikut pemuda terbabit hampir dua minggu lalu dan gagal dikesan sehingga kini.

Roni Mat Zin, 45, berkata pada jam 3.30 petang pada 23 Oktober lalu, anaknya, Asmira, 19, menghubunginya untuk meminta izin ke Kuantan, Pahang, bagi membeli peralatan menyiapkan kertas kerja pengajiannya.

“Anak saya melanjutkan pelajaran di sebuah kolej di Kuantan dan dengan ditemani seorang rakan, dia ke bandar tetapi sebenarnya untuk bertemu lelaki itu.

“Saya tak tahu perkara itu sehinggalah dimaklumkan kehilangan Asmira keesokan hari oleh seorang rakannya dan diberitahu mengenai kejadian sebenar,” katanya yang datang ke Balai Berita, semalam.

Roni yang bertugas sebagai pegawai penguat kuasa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) berkata, selepas pertemuan itu, pemuda terbabit menghubungi Asmira sebelah malam memberitahu dia tidak mempunyai wang membeli tiket bas pulang ke Kuala Lumpur.

“Dengan bantuan seorang rakan, anak saya keluar dari asrama ke stesen bas dan meminta rakannya pulang dulu sehingga dihubungi menjemputnya ke asrama semula. Anak saya ketika itu hanya memakai seluar trek, tudung putih dan baju-T jingga.

“Asmira gagal dihubungi dan usaha menjejakinya mendapati dia kerap bergerak antara Negeri Sembilan, Melaka dan Kuala Lumpur, berdasarkan rekod pengeluaran wang di ATM serta penggunaan telefon bimbitnya,” katanya yang membuat laporan di Balai Polis Sentul.

Menurutnya, berdasarkan maklumat daripada rakan anaknya dan polis, dia mendapatkan gambar wajah pemuda terbabit serta mangsa lain kasanova itu.

“Saya menemui seorang gadis berusia 21 tahun di Shah Alam dan dimaklumkan dia juga dipengaruhi kasanova itu dan berlegar-legar tanpa tujuan dua minggu sebelum ditinggalkan di sebuah rumah sewa di Ipoh, Perak, selepas tidak lagi mampu memberikan wang.

“Malah, saya terkejut apabila dia mendakwa lebih daripada empat gadis yang semuanya berbadan besar menjadi mangsa kikis pemuda itu,” katanya.

Roni berkata, dia tidak tahu sama ada kasanova itu menggunakan ilmu pukau, namun dia didakwa mampu mempengaruhi ramai gadis dengan menceritakan kesusahan dan keperitan hidupnya.

“Saya bimbang keselamatan Asmira yang tidak diketahui di mana dan berharap orang ramai yang mempunyai maklumat menghubungi saya di talian 013-3434604 atau balai polis berdekatan,” katanya.

link by http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Tuesday/BeritaUtama/20091103072634/Article/index_html
Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template